İçeriğe geç

Ayıplı Hizmet Haksız Fiil Midir

Ayıplı mal satışı haksız fiil midir?

Ayıp sorumluluğu ile hukuka aykırı fiil arasındaki ilişkiye dair: Ayıplı mal teslimi de hukuka aykırı fiil teşkil edebilir (KVKK m. 49 vd.).

Ayıplı hizmet nedir?

Bir hizmet, sözleşmede belirtilen süre içinde başlamadığı veya kararlaştırılan ve objektif nitelikleri taşımadığı için sözleşmeye uygun değilse ayıplı sayılır. Sağlayıcı, hizmeti sözleşmeye uygun olarak sunmakla yükümlüdür.

Satın aldığımız bir mal ayıplı çıkarsa ne gibi haklarımız vardır?

Evet, satın alınan malın ayıplı olması halinde tüketiciler, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıl içinde bedel iadesini, malın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımını talep etme hakkına sahiptir.

Ayıplı mal için tazminat davası açılabilir mi?

Arızalı mallar için gecikme tazminatı davası açma imkânı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’a göre tüketicinin arızalı ürüne karşı seçimlik hakları bulunmaktadır. 6502 sayılı Kanun’un 11. maddesine göre tüketici sözleşmeden dönebilir, ürünü ayıpsız benzeri ile değiştirebilir, …

Ayıplı maldan kim sorumlu olur?

MADDE 6 – Arızalı bir mal, bir kimsenin ölümüne veya yaralanmasına ya da bir malın zarar görmesine sebep olursa, imalatçı/üretici, kusuru olup olmadığına bakılmaksızın, ortaya çıkan zararı tazmin etmekle yükümlüdür.

Tüketici seçimlik hakkını değiştirebilir mi?

Yargıtay’ın tüketici uyuşmazlıklarında dayandığı bu görüş, seçimlik hakların yapıcı nitelikte olduğu, kullanıldıkları anda tükendiği ve bu nedenle değiştirilemeyeceği görüşüne dayanmaktadır.

Ayıplı hizmet nereye şikayet edilir?

Alo 175 tüketici danışma hattımızla tüketicilerimiz, sağlık, can ve mal güvenliği açısından tehdit oluşturan ürünler hakkında bilgi alabiliyor.

Hizmetin ayıplı ifa edildiği durumlarda tüketicilerin sahip olduğu haklar nelerdir?

TKHK’da tüketiciye, eser sözleşmelerinin ayıplı olması halinde dört seçimlik hak tanınmıştır: Hizmetin yeniden başlatılması, hizmet sonucu ortaya çıkan eserin ücretsiz onarılması, ayıp oranında bedelden indirim yapılması veya sözleşmeden dönme hakkı.

Satın alınan malın ayıplı olması durumunda satıcının yapması gerekenler nelerdir?

– Satılanı alıkoyabilir ve ayıp oranında satış bedelinden uygun bir indirim isteyebilir. – Satılanın, bütün masrafları satıcıya ait olmak üzere ücretsiz onarılmasını isteyebilir. – Veya satılanın ayıpsız bir benzeri ile değiştirilmesini isteme hakkına sahiptir. – Alıcı ayrıca genel kurallara göre tazminat talep etme hakkına sahiptir.

Alınmayan hizmetin bedeli ödenir mi?

Sözleşme süresi sonunda tüketicinin açık talebi veya onayı olmamasına rağmen mal veya hizmet sağlamaya devam eden satıcı veya sağlayıcı, bu mal veya hizmetler için tüketiciden ücret talep edemez.

Ayıplı mal ile karşılaşıldığında yapılması gerekenler nelerdir?

Tüketici ayıplı bir ürünle karşılaştığı takdirde, ürünü derhal ayıpsız bir ürünle değiştirme, ayıplı ürünü iade edip parasını geri alma ve isterse tamir ettirme hakkını kullanmakta tamamen serbesttir. Ayıplı mal satan firma ve birlikte sorumlu ithalatçı-üretici firma bu talebi derhal yerine getirmekle yükümlüdür.

Ayıplı mal kaç gün içinde ihbar edilir?

Satış tarihinde yürürlükte olan 4077 sayılı TKHK’nın 4 üncü maddesinin ikinci fıkrası hükmüne göre; tüketici, malın teslim tarihinden itibaren otuz gün içinde, bariz ayıpları satıcıya bildirmekle yükümlüdür.

Ayıplı mal zamanaşımı nedir?

TKHK Madde 12 – (1) Kanunda veya taraflar arasındaki sözleşmede daha uzun bir süre öngörülmediği takdirde, ayıplı maldan doğan sorumluluk, ayıp daha sonra ortaya çıkarsa, malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren iki yıllık zamanaşımına tabidir.

Ayıplı mal davası ne kadar sürer?

Arızalı araç davası ne kadar sürer? Dava açılmadan önce satılan aracın kusurları konusunda bilirkişilerin yaptığı tespitlere bağlı olarak davanın 2 ila 4 yıl arasında sürmesi beklenir. Mahkeme sürecinde tespitler yapılırsa süreç daha da uzun sürecektir.

Ayıplı mal hangi mahkemede görülür?

Bu durumda ayıplı mallara ilişkin davalar Tüketici Mahkemeleri’nde değil, Ticaret Mahkemesi veya Asliye Hukuk Mahkemesi’nde görülür. Ticaret veya Asliye Hukuk Mahkemeleri, Borçlar Kanunu ve Ticaret Kanunu’nun genel hükümlerine göre davaya bakarlar.

Ayıplı mal satmanın cezası nedir?

Bu yasal yükümlülüklere aykırı davranılması halinde her işlem için 615 TL idari para cezası uygulanacak.

Ayıplı mal satın aldığımızda neler yapmalıyız?

Tüketici haklarını kullanmadan önce, satın aldığı ürünün ayıplı olduğunu 30 gün içinde satıcıya bildirmelidir. Bu eyleme hukuken “ayıp bildirimi” denir. Ayıp bildirimi resmi olmadığı için, ayıp bildirimi telefonla veya şahsen yapılabilir.

Ayıplı mal satıcıya nasıl bildirilir?

Şikayet herhangi bir formaliteye tabi olmadığından telefonla veya sözlü olarak yapılabilir. Şikayet herhangi bir forma tabi olmadığından yapılıp yapılmadığının ispatı da gayri resmidir. Her türlü delille ispat edilebilir. Şikayet dava yoluyla da yapılabilir.

Ayıplı malın yenisi ile değiştirilmesini isteme hakkı nedir?

4077 sayılı Kanunun 4. maddesine göre; ayıplı mal teslimi halinde tüketici, malın ayıpsız misli ile değiştirilmesini, ayıp oranında bedel indirimi veya ücretsiz onarımı isteme gibi sözleşmeden cayma hakkına sahiptir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Gaziantep Çarşı Escort