Eğitimin Dört Temel Ögesi
Eğitim her çağda insanların varoluşlarını sürdürebilmeleri adına önem arz eden bir kavramdır. 20. yüzyılda küresel çaptaki eğitim kurumları ve uygulamalarıyla birlikte, eğitimin içeriği ve özellikleri çok daha net biçimde tanımlanmaya başlamıştır. Eğitimin temel ögelerini oluşturan dört unsur, öğrenme, öğretme, öğretim ve öğrencidır.
Öğrenme
Eğitimin temel işlevi olarak kabul edilen öğrenme yaşam boyu devam eden bir süreçtir. Öğrenme, öğrencinin varolan bilgi ve becerilerini geliştirmek veya yeni bilgi ve beceriler kazanmak için çaba sarf etmesi anlamına gelir. Öğrenme, aynı zamanda, öğrencinin çevresiyle etkileşim içinde olmasını ve kendi kendine öğrenme becerilerini geliştirmesini de gerektirir.
Öğretme
Öğretme ise, öğrenme sürecini kolaylaştırmak adına öğrencinin öğrenmeyi kolaylaştıracak çeşitli stratejiler, teknikler ve yöntemler kullanarak öğrenmesini desteklemek amacıyla yapılan bir süreçtir. Öğretmen, öğrencinin öğrenme becerilerini geliştirmek için uygun modelleri kullanarak öğrencilere öğretim materyalleri sunar.
Öğretim
Öğretim, öğretmeyi kolaylaştırmak için öğrencinin kullanacağı materyalleri ve teknikleri düzenlemek ve sunmak için planlanmış bir süreçtir. Öğretim, öğrencinin öğrenme ihtiyaçlarına ve zihinsel yeteneklerine en uygun olan materyallerin seçilmesini ve öğretim sürecinin planlanmasını gerektirir.
Öğrenci
Öğrenci, eğitim sürecinin temel ögesidir. Öğrenci, öğrenmeyi kolaylaştıracak çeşitli teknikleri kullanarak öğrenmek için öğretim materyallerine erişmek için çabalar. Öğrenci, öğretim materyallerini anlayabilmek için bilgiye ve beceriye sahip olmalı ve öğrenme sürecini etkileyecek özel koşullara sahip olmalıdır.